STS BODRUM uskunasından ve İTÜ Denizcilik Fakültesi’nden ülkemize iki büyük  başarı daha  …

LycaMobile Mediterrenean RegettaTallShip 2013 yarışında aralarında İTÜ Denizcilik Fakültesi mezunlarının ve öğrencilerinin bulunduğu 24 kişilik mürettebata sahip STS Bodrum  uskunası yaklaşık 40 ülkeden 60’tan fazla teknenin katıldığı görkemli yelkenli gemiler arasında birinci oldu.

Birinciliklerine ek olarak, yarışa katılan yaklaşık 60 görkemli yelkenli gemi arasında uluslarası haberleşme kurallarına en uygun haberleşmeyi sağladıkları için STS Bodrum gemisinin İTÜ Denizcilik Fakültesi Yelken Kulübü üyeleri Yiğitcan SAKA, Muhammed GÜLER ve İbrahim COŞKUN yarışmanın en prestijli ödüllerinden biri olan ''Communication Prize'' ödülünü kazandı. Bu büyük başarının tek sahibi olmadıklarını belirten öğrenciler okulda aldıkları eğitimin bu konuda çok yardımcı olduğunu ve bu ödülü İTÜ Denizcilik Fakültesi olarak hep beraber kazandıklarını söylediler.

 

Birazda yarışlardan bahsedelim;

 

Barceolana –ToulonEtabı

Yarışın Toulon-La spezia etabında birinci olan bodrum teknesi 9 Eylül 2013 tarihinde bodrumdan ayrılarak 25 kişilik ekibiyle 9 gün süren yolculuğun ardından Barceolana limanına ulaştı. Salı günü yelkenli gemiler Barselona halkının ve turistlerin uğurlaması ile sırayla limanı terk edip şehrin önünde geçit töreni yapıldıktan sonra start alanına geldiler. Motor seyri ile limandan ayrıldıktan bir mil sonra cenova hariç tüm yelkenler fora edildi. Starta kadar olan sürede geçit töreni yapılırken tramolalı seyirler ile ekibimiz ısındı. Ardından 17:30 da B sınıfı startı verildi, start hattında gelirken rüzgar altımızdan yetişen Far Barselona yelkenlisi ile yakın mesafe ufak bir kapışma ile geçişimiz ve startan birinci olarak çıkışımız 190 millik yarışın en heyecanlı bölümü oldu zira start alındıktan sonra gemiler açık denize dağıldılar. Hedef rotada rüzgar iğnecikten geldiği için her gemi kendi armasına uygun rota seçti, gabya armalılar rüzgarı arkalarına alarak direk bir rota tercih ederken, markoni ve randa yelkenliler rüzgar üstüne kavisli bir rota çizmek durumundaydılar. Bir yandan yarış sürerken diğer yandan teknede olağan yaşam sürüyordu, güverte yıkandı, temizlendi.

Toulon da finiş hattına 22:30 sularında ulaşmayı planlarken yarışın 2. günü akşam üstü havanın kalması sonucu son 40 milde süratimiz 2 knot sürate indi.

Akşam olurken rüzgarın güverte hizasında çok hafif eserken, ana direk tepesindeki bayrağın sert şekilde dalgalandığı farkedildi.

Saat 10:30 finiş hattını hemen rüzgar altımızda bulunan Macar D sınıfı sloop yatı ile birlikte kesip karşılıklı birbirimiz kutladık. Toulon liman girerek bize ayrılan rıhtıma bağlandık. 3. sırada bitiren olmamıza rağmen düzeltilmiş sonuçlarına göre sınıfımızda 7. genelde 22. olmuştuk. Dört gün Barcelona da kaldıktan sonra bir dört gün daha Toulon limanda olunacağından seyir günü az oluyor, biz seyri 1,5 günde tamamlayıp erkeden Toulon a bağlandık, festival gediklisi birçok gemi, denizde seyir günü yaşamak için açıklara vurarak, çevre koylarda dolaştıktan sonra festival resmi başlama zamanına az kala limana giriş yaptılar.

Toulon – La spezia Etabı

İkinci etapta rota İtalya’nın La Spezia Limanı olacaktı. Sayıları 32’ye yükselen filo 30 Eylül’de hava kararırken yola çıktı. 

Üç günlük seyir süresince hava önce sertleşti ve koca gemiler 40 derecelikeğimde küpeşteleri suyun içinde seyrettiler. Ardından kalan havada saatler boyu kendilerini yürütecek bir kıpırtı aradılar. Hatta bu arada bazılarının geri aktığı bile görüldü.

3 Ekim sabahı La Spezia açıklarına gelindiğinde her zaman olduğu gibivardiya değişim saati gelmiş olmasına rağmen kimse kendini kamarasına atıp dinlenmeyi düşünmedi bile. Heyecan artık en üst düzeye tırmanmıştı.Finiş hattını kesme anını yaşamak isteyen ekibimiz üç gündür bunu iple çekiyordu


Sonradan üzülmemek için sevinçlerini bastırdılar. Zira bir önceki Barcelona-Toulon etabını birinci durumda bitirmelerine karşılık reyting yüzünden 5.’likle yetinmişlerdi. Aynı duyguyu bir kez daha yaşamak istemiyorlardı.

Toulon da 2. etaptan bir gün önceki partide, B sınıfı birincisi Pandora’nın kaptanının sözleri kulaklarında çınlıyordu:

"Yanlış sınıftasınız, C de yarışmanız lazım, Rating sebebiyle B sınıfında hiç şansınız yok,  şu an La Spezia’da olsanız yine de birinci gelemezsiniz…”

 

Yazıyı sonlandırırken konuşlandığım basın ofisinin önünden geçen Yarış Komitesi Başkanı Mike Bowles’ı“Türkiye’de herkes haber bekliyor. Nedir son durum?” diye sorulduğunda bizi Ofisine davet etti ve birlikte sonuçları bir kez daha kontrol ettik.

Evet, birinciyiz !...